گروه نوجوانان حامیان ولایت

رسالت و محور کار این وبلاگ بر جهاد فرهنگی در همه عرصه ها استوار است.مطالب وبلاگ ویژه نوجوانان مسجدی می باشد.در واقع همه ی آن چیزی که یک نوجوان مسجدی باید بداند و به آن آگاهی داشته باشد تا بتواند حامی ولی فقیه و انقلاب اسلامی باشد در این وبلاگ یافت خواهد شد...
"انشالله"
بایگانی
آخرین مطالب
۰۹ دی ۹۵ ، ۱۲:۱۴

(۸)کربلای ۴

سوم دی ماه سال ۱۳۶۵ساعت ۲۲:۴۵ با رمز یا محمد(ص) عملیات کربلای ۴ با هدف تصرف شهر بصره و چند جاده ی اطرافش آغاز شد تا برگ برنده ی جنگ در دست ما باشد و.....

گردان های غواصی به آب زدند تا بتوانند خط دشمن را بشکنند و.....

اما عملیات لو رفته بود!!!

وقتی غواص ها به نزدیک خط دشمن رسیدند ، یک دفعه هوا مثل روز روشن شد ؛ صدای تیر و خمپاره بود که از بیرون آب به داخل شلیک می شد و....

 

ز ۱۲۰ نفری که در گردان یاسین بودند فقط ۴ نفر برگشتند. آن ها ۸ روز در میان نیزارهای جزیره ماهی مقاومت کردند و به طور معجزه آسایی زنده ماندند.

جانباز سید جواد کافی یکی از غواصان گردان یاسین در عملیات کربلای ۴ است. سید جواد که در زمان عملیات ۱۶ سال بیشتر نداشت هم این گونه روایت کرده است: قرار بود دو گردان نوح و یاسین از لشگر ۲۱ امام رضا به جزیره ماهی برویم و به عنوان خط شکن این جزیره را بگیریم تا بعد بچه ها با قایق بیایند و تا بصره پیشروی کنیم.

شب عملیات فرماندهان، ما را به دو صف کردند، حدود ۱۲۰ نفر غواص بودیم. قرار شد سه نفر سرشان بیرون از آب باشد تا بچه ها در مسیر گم نشوند.

ما از نهر خیم وارد رودخانه شدیم. آب رودخانه در حالت مد بود. من مسئول دسته بودم و سرم از آب بیرون بود. آن قدر شدت آب زیاد بود که ما حتی یک «فین» (کفش مخصوص غواصی) هم نزدیم.

تقریباً به نوک ماهی نزدیک شده بودیم که یک دفعه هواپیمای عراقی آمد و «فیدر» زد. (فیدر منورهایی است که حدود یک ربع از ساعت در آسمان روشن است و مثل روز منطقه را روشن می کند) تا هواپیما «فیدر» زد، بچه ها به هم ریختند؛ چون انتظار چنین چیزی را نداشتیم.
زیر نور فیدر من همه جا را به خوبی می دیدم. یک چهار لول نوک جزیره ماهی گذاشته بودند که تیر رسام (تیرهایی که روشن است و وقتی به طرف شما می آید ما به خوبی آن را می بینی) به عمق آب شلیک می کرد. وحشتناک و غیرقابل پیش بینی در تله افتاده بودیم"


نقل از تبیان" "

www.tebyan.net


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی